امروز امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday, Mar 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



صدور مجوز انتقال واحد آندسازی شركت آلومینیم اراك

کد مطلب: 52443 | تاریخ ارسال: 15 فوریه 2013 | چاپ صفحه

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت: مجوز انتقال واحد آندسازی الكترو گرافیتی شركت آلومینیم اراك ( ایرالكو) به شهرك صنعتی خیرآباد این شهر صادر شد.

به گزارش مرکزی دیلی، ‘امیر انصاری’ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مكان فعلی واحد آندسازی شركت ایرالكو در محدوده شهری است و موضوع انتقال آن به شعاع 30 كیلومتری به استناد بند10 مصوبه هیأت وزیران و تبصره ماده 6 و 7 طرح جامع كاهش آلودگی هوای شهر اراك انجام شده است.

وی اظهار كرد: در برنامه كاهش آلودگی هوای هشت شهر بزرگ كشور انتقال این واحد آلاینده مورد تاكید بوده كه در پی آن با تشكیل كارگروه نظارت بر آلودگی هوا در استان مركزی با حضور مدیران ایرالكو و فرمانداری اراك این مهم در دستور كار قرار گرفت.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی خاطرنشان كرد: مدیران شركت آلومینیم اراك باید سامانه فیلتراسیون را نصب كرده و امكان رصد پایش آنلاین برای اداره كل حفاظت محیط زیست را فراهم كنند.

انصاری یادآور شد: فعالیت واحد آندسازی ایرالكو طیفی از آلاینده ها شامل منواكسید كربن، هیدروكربورهای نسوخته، ذرات معلق، دوده صنعتی، تساعد گاز CF را به همراه دارد كه سلامت شهروندان اراكی را تهدید می كند.

وی اظهار كرد: شركت آلومینیم ایران در اراك پرونده 20 ساله آلایندگی در محاكم قضایی دارد و همكاری و تعامل مدیران این واحد برای انتقال آندسازی و انجام اقدامات فیلتراسیون و پایش گامی مهم و زیربنایی در بهبود كیفیت هوای این شهر محسوب می شود.

برای استقرار واحد جدید آند سازی ، بخش نیروگاهی و احیای شركت آلومینیم ایران در شهرك خیرآباد اراك زمینی به وسعت 150 هكتار تخصیص شده است.

واحد آندسازی شركت ایرالكو در فضای كارگاهی 35 هكتار ساخته می شود كه سرمایه گذاری ساخت وتجهیز آن سه هزار و 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.