- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

تعطیلی ادارات اراک در روزهای پنج شنبه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای اداری استان در بیت تاریخی امام راحل در خمین اظهار داشت: با توجه به آلودگی شدید هوای اراک و بر اساس ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته ادارات شهر اراک به صورت آزمایشی پنج‌شنبه‌ها تعطیلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تعطیلی به طور آزمایشی و برای مدت سه ماه است، تصریح کرد: از آنجا که رئیس جمهور اختیار تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه را به استانداران واگذار کرده است، این تصمیم بر اساس نظر موافق اعضای شورای اداری استان اتخاذ شده است و چنانچه این اقدام موجب کاهش آلودگی هوای شهر شود، به صورت دائمی خواهد بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: تمامی ادارات مستقر در شهر اراک از پنج شنبه آینده تا آخر فروردین سال آینده به صورت آزمایشی تعطیل خواهد شد و طی آن ساعت کار ادارات در روزهای عادی از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 15 و 30 دقیقه خواهد بود.

به گفته وی این طرح مشمول واحدهای انتظامی، شهرداری‌ها، آتش نشانی و اورژانس نخواهد شد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی ماندگارترین ایام در تاریخ انقلاب اسلامی است که هیچگاه خاطرات تلخ و شیرین آن ایام از صحنه روزگار محو نخواهد شد.

شعبانی‌فرد افزود: امام خمینی(ره) با بازگشت خود به میهن اسلامی روح امید را در دل مردم زنده کرد، موجب بیداری ملت شد و غرور ملی و عزت اسلامی را به ایران هدیه کرد و شعار استقلال و آزادی را تحقق بخشید.

وی با بیان اینکه ورود امام(ره) به ایران اسلامی علاوه بر آنکه روحیه استکبارستیزی را در دل مردم زنده کرد، زمینه شکوفایی معنوی و مادی ایران اسلامی را فراهم ساخت، اظهار داشت: مردم ایران در زمان نظام ستم شاهی سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری را تحمل کرده و دچار نوعی از خود بیگانگی شده‌ بودند که امام خمینی(ره) با رهبری مدبرانه و بی‌نظیر، خودباوری و استقلال را برای این کشور به ارمغان آورد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه انقلاب ایران اسلامی ایران موجب پیدایش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه شد، گفت: اگر امروز شاهد آن هستیم که کشورهای منطقه در برابر ظلم و ستم مستکبران عالم به پا خاسته‌اند، بدون شک این انگیزه آنان نشأت گرفته از نهضت تاریخی و بی‌نظیر امام خمینی(ره) است.

شعبانی‌فرد پیروی مردم از ولایت فقیه، رهبری حسین‌گونه امام(ره)، اتحاد و یکپارچگی مردم و بهره‌گیری از ایدئولوژی اسلامی را از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: دشمنان در ابتدا تصور می‌کردند انقلاب ایران سرانجامی نخواهد داشت، اما زمانی که پی به واقعیت امر بردند سعی و تلاش کردند به هر نحو ممکن ریشه‌های انقلاب را بخشکانند که خوشبختانه با درایت امام(ره) و پیروی مردم از ولایت فقیه تمام توطئه‌های دشمنان آن نقش بر آب شد.