- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

تاکید آصفری بر امنیت‌زایی در عراق

به گزارش مرکزی دیلی، محمد‌حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با یادآوری عملیات‌های تروریستی گروهک ‌منافقین ضد دو ملت ایران و عراق در طول سال‌های دیکتاتوری رژیم صدام، تصریح کرد: اعضای این گروهک از فدائیان صدام بودند و پس از سقوط حزب بعث، آنها از سوی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی ماموریت جدیدی برای ایجاد ناامنی و جاسوسی در منطقه و عراق پیدا کردند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در واقع حضور منافقین در عراق به تشدید ناامنی و بحران در این کشور و کشور‌های همجوار می‌انجامد و دولت عراق در مسیر امنیت‌زایی در کشور باید تصمیم جدی در این زمینه بگیرد.

وی تصریح کرد: دولت اگر به دنبال ایجاد ثبات در منطقه و عراق است، باید گام‌های قاطعانه‌ای در جهت اخراج گروهک تروریستی منافقین بردارد چرا که انتقال این گروهک به پایگاه لیبرتی در بغداد، به تشدید بی‌ثباتی و ناآرامی‌های داخلی و منطقه‌ای می‌انجامد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تشریح جنایات جنگی گروهک منافقین بر ضد مردم و دولت ایران در جریان جنگ تحمیلی، تحویل سران و اعضای منافقین به جمهوری اسلامی ایران را شرط اثبات برادری و حسن‌همجواری دولت عراق خواند.

وی گفت: در قانون اساسی جدید عراق، حضور گروه‌های تروریستی در این کشور منع شده، بر این اساس حضور گروهک منافقین با وجود تجهیزات گسترده جنگی و لجستیکی، بزرگ‌ترین عامل ناامنی و بحران در بغداد است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اتخاذ موضع محکم دولت عراق در برابر آمریکا و رژیم‌صهیونیستی که تداوم حضور منافقین در عراق را خواستار هستند، گفت: دولت بغداد باید با نفوذ بیگانگان در عراق مقابله کند و با خلع سلاح گروهک تروریستی منافقین و تحویل آنان به ایران، امنیت و ثبات را به عراق و منطقه بازگرداند.

گفتنی است که دستگاه‌های قضایی عراق، به عناصر باقی‌مانده در اردوگاه اشرف تا دهم ماه آینده میلادی (۲۲ بهمن) مهلت داده‌اند که این اردوگاه را کامل تخلیه کنند.