امروز امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday, Mar 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


پایان دور نخست محاكمه متهمان مالی پرونده شهرداری اراك

پایان دور نخست محاكمه متهمان مالی پرونده شهرداری اراك

کد مطلب: 51985 | تاریخ ارسال: 31 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

دور نخست محاكمه 16متهم پرونده تخلفات مالی در شهرداری اراك روز دوشنبه در شعبه 105 دادرسی دادگستری استان مركزی پایان یافت. / دور دوم محاكمه پرونده تخلفات مالی شهرداری اراك ازپنجم تا هفتم اسفند ماه با حضور نماینده مطلع قوانین و مقررات شهرداری برگزار می شود و در این دور توضیحات و دفاع تكمیلی متهمان و وكلای آنها مطرح و حكم اولیه تا پایان امسال صادر خواهد شد.

به گزارش مرکزی دیلی ، قاضی این پرونده در حاشیه نشست دادرسی در جمع خبرنگاران گفت: مرحله نخست محاكمه متهمان پرونده تخلفات مالی شهرداری اراك در شش جلسه به صورت علنی برگزار شد و متهمان و وكلای آن ها دفاعیات خود را انجام دادند.

حجت الاسلام ‘قاسم عبداللهی’ افزود: اتهام درج شده در كیفرخواست متهمان این پرونده ارتشاء و اعمال نفوذ برخلاف حق و قانون است.

وی توضیح داد: در كیفرخواست متهم ردیف اول با هویت (م – ا) دریافت رشوه به مبلغ شش میلیارد و 600 میلیون ریال و اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی بیان شده است.

دادرس شعبه 105 دادگستری استان مركزی ادامه داد: متهم ردیف دوم این پرونده با شهرت (م – م) نیز به اخذ رشوه به مبلغ شش میلیارد و 890 میلیون ریال و پذیرش نفوذ بر خلاف حق و قانون متهم است.

حجت الاسلام عبداللهی اظهار كرد : اتهام درج شده در كیفرخواست متهم ردیف سوم (الف – الف) تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 11 میلیارد و 120 میلیون ریال و متهم ردیف چهارم (م – ب) پرداخت دو میلیارد و 800 میلیون ریال رشوه و تحصیل مال نامشروع به مبلغ شش میلیارد و 600 میلیون ریال است.

وی توضیح داد: اتهام وارده به متهم ردیف پنجم ( ق – ط) پرداخت رشوه به مبلغ چهار میلیارد و 270 میلیون ریال و تحصیل 800 میلیون ریال مال نامشروع و متهم ردیف ششم (ك – ن) پرداخت رشوه با واسطه گری به مبلغ دومیلیارد و 70 میلیون ریال است.

قاضی این پرونده اضافه كرد: در كیفرخواست متهم ردیف هفتم (م – ق) تحصیل سه درصد مال نامشروع از سهام یك پاساژ و متهم ردیف هشتم ( الف – ش) پرداخت رشوه به مبلغ 920میلیون ریال قرار دارد.

حجت الاسلام عبداللهی بیان كرد: اتهام كیفرخواست متهم ردیف نهم (م – ق) پرداخت رشوه به مبلغ 890میلیون ریال و تحصیل امتیاز از طریق مال نامشروع و متهم ردیف 10 ( م – الف) تحصیل امتیاز نامشروع است.

وی عنوان كرد: متهم ردیف 11 (م – الف) نیز دارای اتهامات تحصیل 200 میلیون ریال امتیاز از مال نامشروع و اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون و متهم ردیف 12 (م – ف) پرداخت 20 میلیون ریال رشوه و تحصیل 700 میلیون ریال مال نامشروع است.

قاضی این پرونده خاطرنشان كرد: در كیفرخواست متهم ردیف 13 ( م – ب) اتهام دریافت رشوه به مبلغ یك میلیارد و 250 میلیون ریال و اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون ومتهم ردیف 14 ( غ – ز) پرداخت 300 میلیون ریال رشوه مطرح شده است.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح كرد: اتهامات نفر ردیف 15 ( م – م) تحصیل چهار میلیارد و 490 میلیون ریال مال نامشروع و متهم ردیف 16 (م – ا) پرداخت سه میلیارد و یكصد میلیون ریال است.

وی بیان كرد: دور دوم محاكمه پرونده تخلفات مالی شهرداری اراك ازپنجم تا هفتم اسفند ماه با حضور نماینده مطلع قوانین و مقررات شهرداری برگزار می شود و در این دور توضیحات و دفاع تكمیلی متهمان و وكلای آنها مطرح و حكم اولیه تا پایان امسال صادر خواهد شد.

قاضی شعبه 105 دادرسی دادگستری استان مركزی ادامه داد: با اعلام نوع مجازات ها در حكم اولیه، این پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده و حكم نهایی صادر می شود.

حجت الاسلام عبداللهی تاكید كرد: پرونده مربوط به ‘تضییع حقوق بیت المال’ در خصوص پرونده تخلفات مالی شهرداری اراك در دادسرای این شهر در مرحله تحقیقات است و پس از تكمیل و صدور كیفرخواست نتیجه آن به اطلاع مردم می رسد.

وی گفت: برگزاری علنی دادگاه متهمان تخلف مالی شهرداری اراك با هدف شفاف سازی مراحل دادرسی است.

مطالب مرتبط :

گزارش اولین جلسه دادگاه پرونده اختلاس شهرداری اراک

برگزاری جلسه دوم دادگاه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری اراک

گزارش سومین جلسه دادگاه پرونده تخلفات شهرداری اراک

برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری اراک

برگزاری پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری اراک

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.