- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

آغاز به کار هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن آصفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی اظهار داشت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی با هدف بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: به منظور انتخاب اعضای این هیئت هماهنگی‌های لازم با فرمانداران و بخشداران سراسر استان انجام و به زودی احکام اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی این ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم تاکید کرد و گفت: مسئولان باید بکوشند با برنامه‌ریزی و آگاه‌سازی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی را فراهم سازند.

آصفری خاطر نشان ساخت: شوراها از مهم‌ترین ارکان مدیریت شهری است که افراد راه یافته به شورا باید از بین برترین افراد انتخاب شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به احتمال کلان‌شهر شدن اراک تغییر تعداد اعضای شورای اسلامی شهر اراک به 15 نفر وجود دارد که با تصویب نهایی کلان‌شهر شدن اراک اعضای شورای اسلامی شهر 15 نفر خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تصویب تخصیص صد درصدی مازاد مالیات خزانه به استان برای تسریع امور عمرانی و زیربنایی در دیدار مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور خبر داد.