- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

گلایه رییس دانشگاه علوم پزشكی از عدم اجرای تعهدات شورای شهر اراک

دكتر ‘مجید رمضانی’ در گفت و گو با ایرنا افزود: اقدامات زیرساختی برای احداث درمانگاه تخصصی بیماران سرطانی در بیمارستان آیت الله ‘خوانساری’ انجام شده و دریافت مجوز ساخت منوط به همكاری تنگاتنگ شورای شهر و شهرداری اراك است.

وی اظهار كرد: جانمایی، آزمایش خاك و تهیه نقشه برای ایجاد این درمانگاه تخصصی انجام شده و با توجه به ازدحام بیماران، تسریع در مراحل اداری و ساخت آن ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اراك توضیح داد: استان مركزی به عنوان قطب درمان سرطان، پذیرای تعداد زیادی بیمار از شهرهای تابعه استان و استان های همجوار است و فضاهای درمانی موجود پاسخگوی نیاز این تعداد مراجعه كننده نیست.

وی گفت: به كمك دولت بیمارستان آیت الله خوانساری در سال 86 با 64 تخت مصوب و صرف هزینه تعمیر و تجهیز 10 میلیارد ریال بهره برداری شد و علاوه بر پذیرش سرپایی و درمانگاه های تخصصی، انكولوژی و هماتولوژی، آزمایش های تخصصی، عمل جراحی و خدمات تشخیصی نیز ارائه می دهد.

وی عنوان كرد: هم اكنون سه اتاق عمل، سه تخت آی سی یو و بخش جراحی با 21 تخت در این بیمارستان خدمات رسانی دارد كه به علت تراكم بیمار، پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

دكتر رمضانی خاطرنشان كرد: این بیمارستان به عنوان كانون خدمات پرتودرمانی غرب كشور ارائه سرویس می كند كه با افزایش روز افزون تقاضا، خدمات رسانی در این بیمارستان جای نگرانی است.

وی یادآور شد: شورای شهر اراك سال گذشته متعهد شد كه پنج میلیارد ریال برای خرید تجهیزات تخصصی این بیمارستان تخصیص دهد كه تاكنون تنها 5/1 میلیارد ریال این رقم محقق شده است.

دكتر رمضانی اضافه كرد: در 9 ماه امسال پنج میلیارد و 370 میلیون ریال مددكاری به بیماران سرطانی در بیمارستان آیت الله خوانساری پرداخت شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال 33درصد رشد دارد.