- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

انتقاد شدید رجایی از مجتمع ایرالکو و نیروگاه شازند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، عباس رجایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز آلودگی هوای شهر اراک مسئله ای فوق جدی شده است، مدعی شد: با وجود اینکه چندین سال از بحث کاهش آلودگی کارخانه آلومینیوم می‌گذرد و فاز دوم این کارخانه راه اندازی شده است اما، هنوز به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

وی که در این گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا و صدا‌وسیمای استان مرکزی صحبت می‌کرد، جابه جایی روز به روز مدیرعامل این کارخانه را از جمله دلایل به نتیجه نرسیدن مبحث کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: خودمان هم نمی‌دانیم در مورد این مسئله باید با چه کسانی وارد بحث شد و به مسئله خاتمه دهیم.

رجایی با بیان اینکه میزان آلودگی کارخانه آلومینیوم روز به روز شدت می‌گیرد، اظهار کرد: اخیرا جلسه ای با مدیرعامل جدید این کارخانه انجام شده که متعهد شد‌اند تا پایان سال جاری کاهش آلودگی را در دستور کار خود قرار داده و این مسئله را سر و سامان بخشند اما، متاسفانه تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته و این بیانگر این است که کارخانه آلومینیوم همیشه به مردم دروغ می گوید.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: کارخانه آلومینیوم با بهانه‌های مختلف از جمله اشتغال و تولید، حق 700 هزار نفر مردم اراک را نادیده می گیرد.

وی با اشاره به نیروگاه شازند به عنوان مرکز دوم آلودگی هوا در اراک گفت: این نیروگاه به دلیل مصرف سوخت مازوت، روزانه چیزی بالغ بر 450 تن آلودگی را روانه شهر اراک می کند.

رجایی ادامه داد: این میزان آلودگی رقم بسیار بالایی است زیرا که ترکیبات ناشی از سوخت مازوت خطرات فراوانی را به همراه دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان بیان کرد: قانون کاهش آلودگی هوا بر این اساس است که سازمان محیط زیست بایستی این گونه کارخانجات و تولیدکنندگان را تعطیل کند که متاسفانه در استان ما مسامحه صورت می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا به لحاظ اینکه کمیسیون ما متولی محیط زیست در مجلس شورای اسلامی است، در روز سه شنبه به تعیین و تکلیف در خصوص نیروگاه شازند می پردازد که در صورت اجرایی نکردن مصوبات جلسه، به مردم رجوع کرده و با خود مردم مسئله آلودگی را حل می کنیم.