امروز امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday, Mar 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


وضعیت نگران کننده درمانی اراک و بیمارستان ولی عصری که نوسازی نشد

وضعیت نگران کننده درمانی اراک و بیمارستان ولی عصری که نوسازی نشد

کد مطلب: 51338 | تاریخ ارسال: 11 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

براستی الان بعد از چندین سال معطلی و فرصت سوزی برای اینکه اعلام کنیم اصلا جانمایی مکان جدید بیمارستان مقرون به صرفه نبوده کمی دیر نیست؟ تکلیف مردمی که روزانه با آلام بیمارانشان دست و پنجه نرم می کنند چیست؟ حالا از همه اینها گذشته چه کسی قرار است تاوان گذشته رنج آور بیماران اراکی و ازدحام تنها اورژانس تخصصی منطقه را بدهد؟ کدام مسئول قرار است برای تامین اعتبارات بازسازی این بیمارستان پاسخگو باشد و تلاش کند؟ نمایندگان مجلس و مدیران شهر اراک و استان مرکزی کجای این معادله قرار دارند؟

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراك: اجراي پروژه ساختمان جديد بیمارستان وليعصر(عج) اراك در مكان فعلي مقرون به صرفه نيست

مرکزی دیلی : براستی الان بعد از چندین سال معطلی و فرصت سوزی برای اینکه اعلام کنیم اصلا جانمایی مکان جدید بیمارستان مقرون به صرفه نبوده کمی دیر نیست؟ تکلیف مردمی که روزانه با آلام بیمارانشان دست و پنجه نرم می کنند چیست؟ حالا از همه اینها گذشته چه کسی قرار است تاوان گذشته رنج آور بیماران اراکی و ازدحام تنها اورژانس تخصصی منطقه را بدهد؟ کدام مسئول قرار است برای تامین اعتبارات بازسازی این بیمارستان پاسخگو باشد و تلاش کند؟ نمایندگان مجلس و مدیران شهر اراک و استان مرکزی کجای این معادله قرار دارند؟

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، مجيد رمضاني در جلسه مشترك هيئت رييسه دانشگاه علوم پزشكي اراك با مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي، افزود: استان مركزي از لحاظ وقف در حوزه بهداشت و درمان سابقه اي ديرينه دارد بطوريكه اولين بيمارستان براي بيماران رواني در روستاي دهنو استان مركزي وقف شده است.

وي اظهار کرد: در حال حاضر حوزه بهداشت و درمان در كشور و استان مركزي و علي الخصوص در اراك نياز به حمايت خيّرين و واقفين دارد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراك بيان كرد: اعتبار مصوب پروژه ساختمان جديد مركز آموزشي درماني حضرت وليعصر(عج) اراك در سال آغازين اجراي پروژه رقمي معادل 450 ميليارد ريال بود اين در حاليست كه امروز با توجه به تورم موجود براي اجراي اين پروژه به اعتباري بالغ بر يك‌هزار و 200 ميليارد ريال نياز است.

وي گفت: اجراي پروژه ساختمان جديد مركز آموزشي درماني حضرت وليعصر(عج) اراك در مكان فعلي مقرون به صرفه نيست و بايد با انتقال اين پروژه به مكاني ديگر، بستر تسريع در اجراي اين پروژه را فراهم كرد.

رمضاني در پايان خواستار هدايت واقفين به سمت حوزه بهداشت و درمان شد.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي نيز در اين جلسه گفت: فرهنگ وقف نشأت گرفته از ائمه و علما بوده و بايد سعي نماييم اين فرهنگ را دوباره احياء كنيم.

حجت الاسلام عيسي ساجدي فر افزود: به خاطر عملكرد غلط و اشتباه رژيم پهلوي، مردم نسبت به وقف بي اعتماد شده بودند و بايد سعي شود با فرهنگ سازي اين اعتماد به جامعه برگردد.

وي اظهار کرد: در صورتيكه فرهنگ وقف به جايگاه واقعي خود در جامعه برسد خيلي از مشكلات حل خواهد شد و در خيلي از امور ديگر نيازي به حمايت دولت نيست.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي بيان كرد: وقف اختصاص به قشر خاصي ندارد و همه افراد مي توانند در اين زمينه همكاري نمايند.

وي اداه داد: وقف عملي است ماندگار و لازم نيست توليت مكان وقفي به اداره كل اوقاف داده شود و مي تواند توسط وراث و يا هر شخص ديگري توليت انجام پذيرد.

ساجدي فر در پايان از 21 تا 27 ديماه را هفته وقف عنوان كرد و افزود: حدود 700 درمانگاه و مركز بهداشتي درماني وقفي در كل كشور داريم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.