- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

اظهارات آصفری در مورد نهم دی ماه

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: حماسه نهم دی سال 88 بار دیگر ثابت کرد مردم ایران از یک بصیرت و آگاهی بسیار بالا و ارزشمندی برخوردارند، به طوری که هر گاه دشمن قصد داشته با توطئه‌ای به ایران اسلامی ضربه وارد کند، از همان ابتدا خط دشمن را شناخته و با حضور یکپارچه در میدان، پایبندی خود به کشور و اسلام را به اثبات رساندند.

وی خاطر نشان ساخت: در فتنه 88 با وجود اینکه دشمن بسیار دقیق وارد شد و با یک برنامه‌ریزی حساب شده توطئه‌ای بزرگ را طراحی کرده بود حماسه نهم دی رقم خورد و موجب شد توطئه دشمنان نقش بر آب شود.

آصفری با تاکید بر اینکه ایجاد چالش برای نظام مهم‌ترین هدف دشمنان از این فتنه بود، خاطر نشان ساخت: مقام معظم رهبری به درستی از این فتنه به عنوان کودتای مخملی یاد کرد، چرا که هدف آن براندازی نظام و ایجاد چالش برای نظام بود که با حضور به موقع مردم نقش برآب شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن در ابتدا تصور می‌کرد با آمدن عده‌ای کوته فکر به خیابان‌ها و آتش زدن و آشوب درست کردن، کار نظام یک‌سره خواهد شد، اما زمانی که حماسه نهم دی رقم خورد، از خواب بیدار شد و فهمید ایستادن در مقابل ایران ایستادن در مقابل 70 میلیون مردم شهاد‌ت‌طلب و بیدار و با بصیرت است که اجازه کوچک‌ترین تحرکی را به دشمن نمی‌دهند.

آصفری با اشاره به عبرت‌های واقعه نهم دی ماه گفت: حماسه نهم دی پیام‌های ارزشمندی برای مسئولان کشور و دشمنان نظام به همراه داشت، پیام این حماسه به دشمنان آن بود که بدانند انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی و مردمی است که از پشتوانه محکم مردمی برخوردار بوده و دشمنان نمی‌توانند علیه این نظام دست به کوچک‌ترین اقدامی بزنند.

وی اظهار داشت: اما پیام این حماسه برای مسئولان این است که باید قدرشناس این ملت باشند، این ملت همیشه در صحنه‌های حساس نظام حضور داشته و به دفاع از نظام می‌پردازند و باید مسئولان و مدیران نظام برای این مردم مخلصانه کار کنند.

وی بیان کرد: خواص نیز همانظور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ باید همواره جلوتر از مردم حرکت کنند و نگذارند زمانی که کار از کار گذشت موضع‌گیری کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از خواص هنوز موضع خود را در خصوص فتنه 88 اعلام نکرده‌اند، بیان داشت: اعضای شورای نگهبان و مسئولان اجرایی و نظارت بر انتخابات باید هوشمندانه این موضع‌گیری را رصد کرده و اجازه ندهند این افراد در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور به ویژه ریاست جمهوری حضور یابند.

آصفری افزود: متاسفانه امروز بعضی از نمایندگان مجلس حرف‌های بیگانگان را می‌زنند و می‌گویند به دلیل اینکه آقای موسوی و کروبی در هیچ دادگاهی محکوم نشده‌اند، حق ثبت‌نام و حضور در انتخابت را دارند!

وی ادامه داد: همچنین اخیرا آقایان خاتمی و موسوی خوئینی‌ها موضع‌گیری‌های جدیدی اعلام می‌کنند و می‌گویند برای حضور در انتخابات شرط داریم، اصلا چه کسانی به این آقایان اجازه داده است وارد عرصه انتخابات شوند که بخواهند شرط بگذارند!

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صاحب اصلی انقلاب مردم هستند، تاکید کرد: اگر قرار است کسی شرطی برای انتخابات بگذارد، این مردم هستند که اجازه دارند شرط بگذارند مردمی که حماسه بزرگ 9 دی را به وجود آوردند، شرط واقعی را این مردم اعلام می‌کنند نه جریان فتنه.

آصفری با اشاره به قانون جدید انتخابات ابراز داشت: قانون جدید ایرادات بسیاری دارد که باید این ایرادات برطرف شود.

وی با بیان اینکه قانون نباید به گونه‌ای باشد که اجازه سوء استفاده به افراد و احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی را بدهد، بیان داشت: قانون جدید باید جلوی سوء استفاده افراد را بگیرد، برداشت نادرست از قانون ممکن است مسائلی را در کشور به وجود آورد که می‌طلبد قانون جدید کاملا دقیق و حساب شده باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته این احزاب، گروه‌ها و نامزدها هستند که می‌توانند در جلوگیری از به وجود آمدن قائله‌هایی چون جریان فتنه نقش داشته باشند.