- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

امام جمعه اراک: رسانه‌ها از پرداختن زود‌هنگام به مسائل انتخاباتی پرهیز کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر جمعه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: در حال حاضر پرداختن به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها زودهنگام است و به دلیل نیاز کشور به آرامش نباید به این مسائل تا رسیدن به وقت آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ پرداختن به انتخابات آینده در این فاصله نسبتا زیاد به صلاح کشور نیست و باید اجازه داد، دولت در زمان باقی‌ مانده عمر خود کارهایش را به خوبی به سرانجام برساند و طرح‌های نیمه تمام خود را پایان دهد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه انتخابات باید به دور از هر گونه جوسازی و تبلیغات منفی صورت گیرد افزود: در این شرایط نباید در کشور تنش ایجاد شود، فضای سالم و پاک و به دور از آلودگی، انتخابات را جذاب‌تر و حضور مردم را بیشتر می‌کند اما پرداختن زودهنگام به موضوع انتخابات و تبلیغات تنش ایجاد می‌کند و این فضا را از بین خواهد برد.

*دولت باید در کمال آرامش آخرین گام‌های پیشرفت، آبادانی و توسعه کشور را بردارد

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: دولت باید در کمال آرامش و به دور از جو تبلیغاتی انتخابات در آخرین سال عمر خود بکوشد آخرین گام‌ها را برای پیشرفت، آبادانی و توسعه کشور بردارد، پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند و با یک مدیریت مناسب منابع ارزی را مدیریت و سامان داده و اجازه ندهد قیمت اجناس حبابی افزایش یابد و فشار آن به مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به تولید داخلی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید بسیار دارند تنها راه برون رفت از تحریم‌ها و آباد کردن کشور است خاطر نشان ساخت: ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشور وجود دارد که می‌توان با یک مدیریت خوب و برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و به خصوص انگیزه بالای جوانان و حمایت‌های بانکی به تولید پرداخت و موجب توسعه و عمران کشور شد و نه تنها کشور را خودکفا کرد بلکه به امر صادرات نیز پرداخت.

*کار و تولید درمان همه مشکلات اقتصادی کشور است

خطیب جمعه اراک تاکید کرد: کار و تولید درمان همه مشکلات اقتصادی کشور است که مسئولین نیز باید بکوشند با حمایت از کشاورزان و صنعتگران زمینه تحقق تولید داخلی را فراهم سازند.

دری‌نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به سفر پر برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در این سفر سخنان حکیمانه و رهنمود‌های خردمندانه خود را در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بیان فرمودند که می‌طلبد مسئولین با نصب‌العین قرار دادن این فرامین در بهبود و پیشرفت هر چه بیشتر در این سه حوزه که می‌تواند کشور را از نظر اقتصادی کمک کند، بکوشند.

*سیاست‌های تشویقی برای افزایش زاد و ولد دیرهنگام است

وی همچنین به ضرورت افزایش زاد و ولد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی اخیرا سیاست‌های تشویقی بسیار خوبی را برای افزایش زاد و ولد به تصویب رسانده است، هر چند که این سیاست‌های تشویقی دیرهنگام است و باید 20 سال پیش مطرح و اجرا می‌شد اما باید این موضوع را جدی گرفت و برای آن راهکار‌های دیگر را نیز ارایه و اعمال کرد.

امام جمعه اراک افزود: پدران و مادرها باید بستر لازم برای ازدواج سهل و آسان فرزندانشان را به دور از سخت‌گیری‌ها و تجمل‌گرایی‌های بی‌مورد فراهم کنند.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: دختران جوان نیز باید برای خدا ازدواج کنند و مهریه‌های بالا طلب نکنند، پسران نیز نباید عقده‌گشایی کرده و جهیزیه‌های سنگین بخواهند. نگاه جوانان به حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و الگو قرار دادن این بزرگواران در امر ازدواج می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات دست و پا گیر در امر ازدواج را برطرف کند.

*موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی باعث غرور، عزت و افتخار ایران اسلامی شد

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به هفته ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: رسالت وزارت ورزش و جوانان برای ساماندهی و توانمندسازی جوانان سنگین و حساس است و باید بر اساس ساختاری دقیق و هدفمند افق روشن‌تری را برای آینده جوانان برنامه‌ریزی کند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان باید بر اساس موازین و احکام اسلامی زمینه توسعه بیشتر ورزش بانوان و حضور بیشتر آنان را در رقابت‌ها و میادین فراهم کرده تا سطح سلامتی بانوان نیز افزایش یابد افزود: وزارت ورزش و جوانان علاوه بر توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی، باید به امور فرهنگی نیز توجه داشته و در این بخش نیز برنامه‌ریزی کند.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌ تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی ابراز داشت: افتخار‌آفرینی ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک و میادین مختلف جهانی باعث غرور، عزت و افتخار ایران اسلامی در سطح جهانی است و باید به این ورزشکاران آفرین گفت که موجب خوشحالی ملت ایران می‌شوند.

اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان، شهادت مصطفی خمینی و 13 آبان از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.