امروز امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



جناب شورای شهر! آیا مردم حق ندارند بپرسند…؟

کد مطلب: 47666 | تاریخ ارسال: 26 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

روایتی از اوضاع نا بسامان مدیریت شهری در اراک / در آینده نزدیک بصورت موردی به تحلیل و بررسی مسائل مدیریت شهری اراک خواهیم پرداخت.

مدتی است دیگر بنا نداشتم در مورد شاهکارهای مدیریت شهری در اراک که حاصل بی تدبیری و بی مسئولیتی شورای شهر فعلی است مطلبی بنویسم چرا که این نوشتن ها حتی ذره ای باعث تغییر موضع اشتباه شورا نشده ، ولی متاسفانه ظرف همین چند روزه جناب رییس شورای شهر افاضه فرموده اند که هیچ شورای شهری تا کنون اینقدر موفق نبوده، بنا را بر این گذاشتیم که حضرات شورای شهر هنوز مفهوم خدمت و یا موفقیت را نمی دانند و البته هم نباید در مقابل نادانی واضح و آشکار خاموش و شاکت نشست.

پس در این فرصت کوتاه به ذکر چند مورد از توانمندی های شاخص شورای اسلامی شهر اراک در این دوره درخشان و پربار!!! می پردازیم. گرچه تا کنون از اینهمه مطلب که گفته ایم و ایشان هم نشنیده اند و ککشان هم نگزیده و ظاهرا نخواهد گزید ، ولی بهر حال همانگونه که وظیفه این دوستان نشنیدن است ما هم از رسالت خود که همانا تذکر دادن و یادآوری است کوتاه نخواهیم آمد. گرچه خیلی ها که باید بیدار و هشیار باشند خودشان را به خواب زده اند و یا در خواب ناز بسر می برند… واقعا در مقابل خون شهدا شرمنده نیستیم؟!

عالیجنابان شورای محترم شهر!

وجدانا خودتان تا بحال حداقل در خلوت خودتان به رنجی که شهروندان اراکی می کشند اندیشیده اید؟ واقعا به بی ثمر بودن اینهمه جلسه ( که البته باید هم در خلاء کارشناسان تحصیل کرده و مشاوران مجرب بی نتیجه باشد ) فکر کرده اید؟ به فرصت های طلایی توسعه که بواسطه دعواهای بی نتیجه و کشمکش های سیاسی و شخصی حضرات در شورای شهر از کف مردم مظلوم شهر اراک رفت نیم نگاهی داشته اید؟ چرا بعد از 5 سال هنوز مشاوران تحصیلکرده و با تجربه خود را به مردم معرفی نمی کنید؟ چرا باید در زمینه پاسخگویی و اطلاع رسانی ضعیفترین عملکرد را داشته باشید؟ کدام شورای شهر را در این شهر سراغ دارید شهردار تحصیلکرده و بومی این شهر را به بهانه های واهی و در عین بی توجهی استیضاح کرد؟ کدام شورای شهر انتصابات پر حاشیه و مشکوک را در کارنامه خود دارد؟

لطفا صریح و واضح جواب شهروندان را بدهید که اکنون در هر کوی و برزن می پرسند: اتهامات تخلفات مالی در دوره شما بیشتر بود یا دوره های قبل؟ معطل نگه داشتن پروژه های نیمه کاره و کلنگ زنی پروژه های بی ثمر در دوره شما بیشتر بود یا دوره های گذشته؟ دعواهای داخلی شورای شهر که نمونه ای از در فشانی شما و همکارانتان بین شهروندان دست به دست می شود بجز در هنگام زعامت شما وجود داشت؟ نفوذ مدیریت ارشد استان بواسطه نا توانی شما روی این دوره از شورای شهر و شهرداری بیشتر بود یا دوره های گذشته؟ کدام شورای شهر بواسطه ضعف فاحش نظارت بر سازوکارهای شهری ، مدیریت شهری را تا این حد نزول داد؟ در حوزه کلان شهری بفرمایید کدام طرح کارشناسی را پایه گذاری که نه با ظرفیت حداقلی در شهر برنامه ریزی و اجرایی فرمودید؟ کدام آینده نگری در ایده ها و طرح های شما واضح و آشکار است؟

در جلسه های بی فایده روزانه ، هفتگی ، ماهیانه و سالیانه شما کدام خدمت ماندگار و بنیادی به شهروندان انجام شده؟ کدام هویت ، نماد یا ارزش فرهنگی ، مذهبی ، اجتماعی و تاریخی را در شهر حفظ و یا احیاء کرده اید؟ اینهمه فرصت سوزی با کدام توجیه عقلی ، قانونی و شرعی قابل توجیه است؟ آیا وضعیت روز مرگی کنونی که در همه ابعاد مدیریت شهری در اراک شاهدیم نتیجه مجاهدت شما در نابود کردن سازوکارهای مدیریت شهری نیست؟ مجاهدت در مسافرت خارجی و هدر دادن بیت المال که بجز مباحث مالی وقت شما را هم شامل می شود. آیا واقعا با اینهمه سفر خارجی مشکلی از شهروندان اراکی حل شد؟ مگر شما کدام شق القمر را انجام داده اید که باید تعطیلات تابستانه و زمستانه و … داشته باشید که جالب تر اینست که بعضا در برهه های حساس هوای مرخصی رفتن به سرتان می زند؟

چرا شما نتوانسته اید مشکل تامین منابع شهرداری را تا کنون حل کنید؟ چرا تا کنون نتوانسته اید چاره ای برای ضعف فاحش توانمندی های نیروی انسانی در شهرداری بیندیشید؟ آیا نمی توان رد پای باج دادن و نگاه سیاسی مدیریت شهری را در توسعه ناهمگون شهر دید؟ چرا باید به مناطقی خاصی در شهر اراک خدمت رسانی کرد و از اصل چند هسته ای کردن شهر غافل ماند؟ چرا نتایج جلسات و گفتگو های خود را مخفی می کنید و مردم را محرم نمی دانید بعنوان ولی نعمتان شما و صاحبان واقعی این انقلاب و نظام از عملکرد شما آگاه باشند؟ در مورد قربانیان اجرای ناقص پروژه های شهری در اراک ، چرا مسئولیت اشتباهات خود را نمی پذیرید؟ چرا مردم باید قربانی ناتوانی شما در مدیریت شهری باشند؟ مگر بزرگان تاکید نمی کنند اگر کسی توانایی ندارد حرام است در پستی که لیاقت آن را ندارد باقی بماند؟ حال در نظر بگیرید حساسیت و تاثیر این حرمت در حالیکه سرنوشت بیش از هفتصد هزار نفر شهروند را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد چقدر بیشتر خواهد شد؟

متاسفانه اینقدر کم کاری و اشتباه داشته اید که عملکرد شما اصلا قابل دفاع نیست. متاسفانه و متاسفانه در تاریخ این پنج ساله هم اثبات نموده اید نه انتقاد پذیر هستید و نه بنای پند پذیری از اشتباهات گذشته تان را دارید. اگر بخواهیم از کمکاری ها و اهمال های شما بنویسیم و بگوییم مثنوی صد من کاغذ می شود ولی انصافا بیایید در این آستانه انتخابات مرد و مردانه با خودتان فکر کنید چه گلی بر سر مردم این شهر زده اید. می دانیم که قرار نیست پاسخگو باشید. می دانیم که از همین حالا بجای خدمت به مردم به فکر چاپ پوستر و بیلبورد هستید. می دانیم مثل انتخابات گذشته حرف ها و شعارهایتان با عملکردتان سالهای نوری تفاوت دارد. می د انیم اما این فرصت خدمت گزاری به مردم را غنیمت بشمرید چرا که شاید دیگر فرصت توجیه کردن و آمارسازی برای تبلیغات انتخاباتی را نداشته باشید.

در آینده نزدیک بصورت موردی به تحلیل و بررسی مسائل مدیریت شهری اراک خواهیم پرداخت.

ارادتمند – مدیر مسئول مرکزی دیلی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.