- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

دستگاه تصفیه خانگی موجب حذف ریزمغذی های آب می شود

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘ابوالفضل شهباز’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین فیلترهای استفاده شده در دستگاههای آب تصفیه خانگی گاه محل مناسبی برای رشد برخی باكتری ها است كه درصورت عدم تعویض و شستشوی مداوم، آب مصرفی آن موجب بروز خطراتی برای كودكان، سالمندان به ویژه بیماران می شود.

وی بیان كرد: تبلیغات گسترده در مورد فروش دستگاه های تصفیه آب موجب شده كه بسیاری از شهروندان به خرید این دستگاه ها برای تصفیه خانگی آب لوله كشی شهرها اقدام كنند.

شهباز اظهار كرد: خطرات بهداشتی كه به دنبال استفاده از این دستگاه ها بروز كرده باعث شده است كه برخی كارشناسان و پزشكان به زیان بار بودن استفاده بی رویه از آنها هشدار دهند.

وی با اشاره به اینكه استفاده از دستگاه های تصفیه آب برای افراد متخصص مناسب است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد ضرورتی برای استفاده از آنها در تمامی مناطق وجود ندارد.

وی گفت: فقط در برخی نقاط یا شهرهایی كه دسترسی به آب سالم در آن ها ممكن نیست، می توان از این دستگاه ها استفاده كرد.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب ساوه گفت: به همین دلیل اطلاع رسانی در مورد عواقب بهداشتی ناشی از استفاده از این دستگاه‌ها ضروری است.

وی افزود: آب تصفیه شده در شبكه دوم آب شرب ساوه با تصفیه به روش اسمز معكوس، عاری از هرگونه آلودگی در مقایسه با دستگاه آب تصفیه خانگی در سطح شهر است و شهروندان می توانند از ایستگاه های برداشت موجود از آنها استفاده كنند.