امروز امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, Apr 25, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


مصاحبه خواندنی هفته نامه خبر با حاج بشیر روشنی

مصاحبه خواندنی هفته نامه خبر با حاج بشیر روشنی

کد مطلب: 44291 | تاریخ ارسال: 20 جولای 2012 | چاپ صفحه

با کمال تاسف وقتي مشاهده مي شود افرادي با سفارش و بدون رعايت ضوابط در پست ها و منصب هاي مختلف مشغول كار مي شوند و تعهد و تخصص لازم را در زمينه مسئوليتي كه به آنان واگذار شده است ندارند نبايد انتظار داشته باشيم كه كارها و امورات مردم به موقع، در جاي خود و صحيح انجام شود

اشاره:بشیر روشنی فرزند اسماعیل در تاریخ 1339 در یک خانواده ساده زیست و کشاورز در یکی از روستاهای تابع “ازنا” به دنیا آمد. دوران کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و در سن ۶ سالگی پس از فوت پدر با توجه به عدم وجود امکانات تحصیل و مشکلات موجود و بنا به وصیت پدر به منزل خواهر در شهرستان آبادان عزیمت نمود و تا سال سوم دبیرستان در آن شهر مشغول به تحصیل بود. در همان دوران در کنار سایر اقشار جامعه در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی شرکت نموده و حتی چندین بار مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفت. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با شروع حرکات مذبوحانه ضد انقلاب به ویژه در کردستان، به عضویت سپاه کرمانشاه درآمده و از تاریخ1/7/ 1358 لباس سبز شرف و دینداری و ولایتمداری را به تن کرد. حدود ۱۸ ماه در شهرهای مختلف کردستان تحت فرماندهی شهید بزرگوار محمد بروجردی همراه دیگر همرزمان به نبرد علیه دشمنان انقلاب پرداخت و در ماموریتهایی که در مناطق عملیاتی کردستان انجام داده شد توفیقات زیادی نصیب رزمندگان اسلام شد. در سال ۱۳۵۹ و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، چندین مرحله به جبهه های سر پل ذهاب، پاوه، نوسود، قصر شیرین و خسروی اعزام شد .
پس از تشکیل خانواده در سال ۱۳۶۰ به اراک منتقل شده و از این سال با توجه به سکونت در شهرستان اراک و آگاهی نسبت به امورات شهر، در کنار سایر رزمندگان سپاه و بسیج فعالیت خود را شروع و در مدت ۸ سال دفاع مقدس عملیات های مختلفی را همراه با رزمندگان در جبهه های جنوب و غرب کشور انجام داد. در تابستان سال ۱۳۶۰ همراه تعدادی از برادران سپاه و بسیج به مریوان اعزام شد که تنی چند از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل شدند. از جمله رزمندگانی که در این عملیات همراه حاج بشیر بودند و بعدها در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید از سردار رشید اسلام شهید کاوه نبیری می توان نام برد. پس از انجام این ماموریت، وی بنا به صلاحدید مسئولین به تیپ ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) منتقل و طی مدت حضور، مسئولیت های متعددی از قبیل فرماندهی گردان امام حسن مجتبی (ع) در لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و همچنین فرمانده محور و مسئول عملیات در لشگر ۷۱ روح الله استان مرکزی و … را عهده دار شد.
شایان ذکر است در زمان تصدی فرماندهی گردان امام حسن مجتبی (ع)، وی در عملیات های بزرگی همچون بدر، والفجر ۸، کربلای ۵، کربلای ۸، والفجر ۱۰ و مرصاد حضور داشت. همچنین در عملیات کربلای ۱ و آزادسازی مهران به عنوان فرمانده گردان قمر بنی هاشم (ع) توفیق حضور یافت. در مجموع حدود ۷۵ ماه در مسئولیت های گوناگون در کنار رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و در عملیاتهای مختلف نیز دچار مجروحیت های شدید و عوارض ناشی از آسیبهای شیمیایی گردید.پس از پایان جنگ تحمیلی نیز ادامه تحصیل داده و در دانشگاه آزاد اسلامی اراک در رشته معارف اسلامی مدرک کارشناسی را اخذ نمود. در ادامه خدمت در سپاه نیز بنا به ضرورت آموزشهای دانشگاهی را گذارنده و پس از گذراندن دوره عالی پیاده در دوره فرماندهی و ستاد سپاه در دانشگاه امام حسین (ع) پذیرفته گردید و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دفاعی گردید. حاج بشیر روشنی وجود ۵۵٪ جانبازی تا آخرین روز خدمت، با تمام توان برای انجام وظیفه مشغول به خدمت در سپاه حاضر بود ؛

اختصاصی هفته نامه خبر:

هفته نامه خبر:جناب آقای روشنی با تشکر از اینکه وقت خود را به ما دادید به عنوان اولین سوال بفرمایید که چرا مردم در انتخابات شورای شهر شرکت می کنند و هدف آنان بعد از تجدید بیعت با نظام چیست؟

بشیر روشنی: مردم همواره با حضور در صحنه های مختلف خصوصا در انتخابات گوناگون نشان داده اند که همواره از نظام و اهداف آن پشتیبانی می کنند و در این زمینه نیز خصوصا در سال های اخیر با حضور گسترده در پای صندوق های رای در انتخابات شرکت داشته اند که انتخابات شورای شهر از آن نمونه بوده است.

هفته نامه خبر: دشمن همواره تلاش کرده است تا نظام را با شگرد های مختلف خود مورد هجمه قرار دهد، مردم همواره پاسخ دندان شکنی به آنان داده اند، وظیفه مسئولان در این زمینه چیست؟

انقلاب اسلامي ايران به پشتوانه رهبري و هدايت هاي پيامبرگونه حضرت امام خميني (ره) و همت والاي مردم به پيروزي رسيد و براي دستيابي به استقلال هزاران شهيد و جانباز و اسير و مفقودالاثر تقديم اسلام گرديد و امروز كه حدود 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد و دشمنان همچنان به توطئه و دسيسه هاي مختلف عليه نظام اسلامي مشغول هستند مردم انتظار داشته و دارند كه مسئولين با تمام توان و از خودگذشتگي حق مردم را ادا كرده و با صداقت و شايستگي لياقتي كه از خود نشان مي دهند بتوانند حقوق حقه مردم را پاسداشته و به مسئوليت و تعهدات شرعي و قانوني خود عمل نمايند تا دشمن از امید واهی جدایی مردم از مسئولین و بی اعتمادی آنان مایوس شود

.
هفته نامه خبر: جنابعالی اخیرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت داشتید و با اعتماد مردم نفر چهارم این رقابت شدید، به اعتقاد شما آیا فقط مسئولانی مردم را پیگیری کنند یا افرادی دیگر نیز باید در این راه اقدام کنندکه بر سر کار هستند وظیفه دارند که مطالبات مردم را پیگیری کنند یا دیگران هم مسئولیت دارند ؟

همه افراد در نظام اسلامی مسئولیت دارند با امر به معروف و نهی از منکر به گونه ای عمل کنند که نیازهای مردم و خواست به حق و شرعی و دینی آنان توسط کارگزاران تامین و برآورده شود.
مردم هم از سوی دیگر انتظار دارند افرادي كه از نظر آنان دارای شایستگی و صلاحیت لازم است و می تواند در اجتماع دارای قدرت تاثیر گذاری لازم باشد نیز علاوه بر وظیفه شرعی و دینی، به وظیفه انسانی و عقلانی خود نیز در راه تذکر به مسئولان و بیان اشتباهات آنان اقدام کند تا امکان اصلاح اشتباه و در نتیجه رسیدن منفعت آن به مردم فراهم شود و در این راستا همانگونه که اشاره فرمودید در دوره نهم انتخابات به عنوان نفر چهارم رأي مردم شريف را كسب نموده ام و بر با توجه به این مهم در هر جايگاه و مسئوليتي كه باشم وظیفه خود می دانم از حقوق آنان مردم دفاع کنم و در این راستا ذره ای از وظیفه خود عقب نشینی و عدول نخواهم کرد.


خبر خمین: شهر اراک را مرکز استان صنعتی مرکزی می دانند و می خوانند ولی، بسیاری از کارشناسان و حتی مدیران استان مرکزی از کمبوده های شدید این شهر در حوزه های عمرانی و خدماتی ابراز گلایه مندی می کنند، به نظر شما چرا وضعیت اراک به این شکل است؟

متاسفانه باید این موضوع را تایید کنم. اگر مسئولين محترم در هر پست و مقامي كه هستند به وظايف قانوني و شرعي خود عمل نمايند به طور قطع و يقين شاهد حوادث و اتفاقات نگران كننده نخواهيم بود و اين همه عقب ماندگي و گرفتاري و ويراني به مردم تحميل نخواهد شد.
با کمال تاسف وقتي مشاهده مي شود افرادي با سفارش و بدون رعايت ضوابط در پست ها و منصب هاي مختلف مشغول كار مي شوند و تعهد و تخصص لازم را در زمينه مسئوليتي كه به آنان واگذار شده است ندارند نبايد انتظار داشته باشيم كه كارها و امورات مردم به موقع، در جاي خود و صحيح انجام شود.

هفته نامه خبر خمین:به تعهد و تخصص در اجرای امور به عنوان یک ویژگی برای مدیران اشاره داشتید، این موضوع  تا چه اندازه در جلوگیری از بروز مشکلات در امور اجرایی و مدیریتی موثر است؟

درجه اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست هر چند به نظر می رسد عده ای در این شهر تلاش دارند این اهمیت را در انتخاب مدیران کمرنگ کنند.تخصص ملاک یک مدیر است چرا که فردي كه تعهد و تخصص لازم را ندارد بيش از آنكه اصلاح نمايد ويراني و خرابي را به شهر و مردم هديه خواهد آورد كه به طور حتم و يقين فردي كه لياقت و شايستگي و تعهد و تخصص لازم را داشته باشد اجازه نخواهد داد كه در مجموعه تحت مسئوليت خود اختلاس، رشوه و دزدي پيش آيد و با قاطعيت مي تواند از اين حوادث ناگوار جلوگيري نمايد. يك مدير لايق و متعهد و متخصص مي تواند تغيير و تحولات اساسي در سيستم مديريتي خود ايجاد نمايد كه باتوجه به قوانين موجود در مملكت از جمله قوانين مربوط به تخلفات اداري اين اختيار و اجازه را به مدير مي دهد با افراد نالايق و ناكارآمد كه تنها جايگاه و پست را اشغال كرده اند و هيچ خاصيتي براي آن دستگاه ندارند برخورد جدي نموده و موجب متنبه شدن كاركنان مجموعه خود و سلامت آنان گردد. مديران لايق و توانمند با اسفاده از افراد متعهد و شايسته مي تواند با برنامه ريزي درست و جامع مشكلات مختلف جامعه را حل نموده و اين يكي از انتظارات به حق مردم است كه در بخش هاي مختلف هر اركان دولتي افراد شايسته و لايق مشغول بكار شوند و در واقع شايسته سالاري جاي پارتي بازي و سفارشات و زد و بندها را گرفته تا حقوق مردم اعاده گردد

.
هفته نامه خبر خمین: به نظر می رسد یکی از ریشه های بروز فساد در هر جامعه ای علاوه بر قوانین ناکارآمد، عدم نظارت یا ضعف در انجام آن ازسوی مسئولان است، به نظر شما سهم نظارت در دستگاه های اجرایی و مجموعه ای چون مدیریت شهری در هر شهر تا چه اندازه مانع از بروز و گسترش فساد در سیستم می شود؟

عدم نظارت و گريز از قوانين نيز يكي ديگر از مشكلات و گرفتاري هايي است كه تاوان سنگين آن را مردم بايد پرداخت كنند. اگر دستگاه هاي نظارتي وظايف خود را به موقع و درست انجام دهند بديهي است كه ديگر جايي براي سودجويي و بي توجهي به حقوق مردم صورت نخواهد گرفت كه متأسفانه به علت ضعف نظارت در بخش هاي مختلف همواره شاهد گرفتاري ها و مشكلات فراواني در كشور هستيم كه ضرر و زيان غير قابل جبران آن به مردم تحميل خواهد گرديد.

هفته نامه خبر خمین: به عنوان آخرین سوال بفرمایید که مردم با شنیدن خبر برخی مسایل که امروز در مجموعه شهرداری وشورای شه به وجود آمده است تا حدودی اعتماد و اعتقاد خود را به شورای شهر و شهرداری از دست داده اند چگونه می توان اعتماد از دست رفته را به شهرداری و شورای شهر باز گرداند و خاطره بد سال های اخیر را از ذهن مردم پاک کرد؟

اميد است روزي شاهد اين باشيم كه كشور اسلامي ما كه با خون هزاران شهيد والامقام به اين استقلال و امنيت دست پيدا كرده است سلامت كامل خود را در بخش هاي مختلف پيدا نموده و مردم به واسطه همين سلامت و خدمت صادقانه همواره پشتيبان و حامي مسئولين باشند. قطعا با انتخاب افرادی کاردان و متبحر در امور شهری و نیز دقت نظر مسئولان امر این امید وجود دارد که مردم بار دیگر به شهرداری و شورای شهر اعتماد کنند و چون گذشته به عنوان بازویی برای شهر، در عمران و آبادانی آن مشارکت داشته باشند. ولی اگر چنین نشود کسی نمی داند که چه خواهد شد.

مصاحبه از حمید بوجاریان

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.