امروز امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday, Mar 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نشریه ای که مستقل و جانبدار حق نباشد ، کاغذ باطله ای بیش نیست

کد مطلب: 40261 | تاریخ ارسال: 8 آوریل 2012 | چاپ صفحه

گفتگوی جالب و خواندنی با روح الله عالم زاده مستور – سردبیر هفته نامه آرمان جوان

اختصاصی مرکزی دیلی : در ابتدای هر سال این رسانه ها هستند که به گفت و گو با دیگران می پردازند اما گفتگوی نخست ما در ابتدای سال 90 با یک فعال مطبوعاتی است ، سردبیر هفته نامه های آرمان جوان و صبح ساوه . سردبیری جوان که به دلیل برخی نوشته ها و مواضعش یا خیلی مورد تحسین قرار می گیرد و یا بسیاری از او انتقاد می کنند . این فعال مطبوعاتی روح الله عالم زاده است ، کسی گذشته از تجربه 10 ساله کار مطبوعاتی ، از 20 سالگی در کنار مرحوم حجت الاسلام حسین اسلامی (ره) به عنوان مشاور رسانه ای و مسوول روابط عمومی دفتر وی عهده دار بسیاری از مصاحبه ها و مواضع سیاسی نماینده ای شد که بی شک از قدرتمندترین نمایندگان تاریخ استان مرکزی در اذهان عمومی باقی خواهد ماند . نظر شما مخاطبین محترم را به این گفت و گو جلب می کنیم :
– شما چند بهار را به عنوان خبرنگار از سر گذرانده اید ؟
10 تا 11 بهار را .
– در مجموع چند بهار را دیده اید ؟
28 بهار را .
– بهار را دوست دارید ؟
بله در ششمین روز اردیبهشت ماه به دنیا آمده ام ؛ البته همه فصل ها قشنگی خود را دارند .
– کار مطبوعاتی را چطور ؟
از بدیهیات می پرسید . اگر دوست نداشتم که همه وقت و زندگی ام را صرف این کار نمی کردم .
– سردبیری را چطور ؟
سخت است . اما دوست دارم .
– می گویند کار خبرنگاری و مطبوعاتی سخت وزیان آور است ! این را قبول دارید ؟
بحث گفتن نیست ، این یک قانون است و من فکر می کنم کار خبرنگاری سخت تر از کار در معدن است و ما را به جای 20 سال باید 15 ساله بازنشسته کنند ( خنده ) !
– چند سال دیگر بازنشسته می شوید ؟
6 تا 7 سال است که سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و طبیعتا 13 تا 14 سال دیگر بازنشسته می شوم ، البته کارما بازنشستگی ندارد .
– از شما در کار مطبوعاتی ، بیشتر تقدیر کرده اند یا شکایت ؟
کلا از خبرنگاران بیشتر شکایت می کنند ، تقدیر را موکول کرده ایم به خودمان ، بعضی وقت ها ما خبرنگاران خودمان از خودمان تقدیر می کنیم که سرخورده نشویم .
– چند بار از شما شکایت کرده اند ؟
تعدادش را یادم نیست ، اما در هیچ کدام محکوم نشده ام .
– اولین شکایتی را که از شما کردند به یاد دارید ؟
بله آقای سرهنگ حسنوند فرمانده وقت نیروی انتظامی و آقای حاجی پور رییس دادگستری ساوه از من شکایت کردند .
– آن موقع چند سالتان بود ؟
20 تا 21 سال .
– دلیلش ؟
نوشته بودم خرید و فروش مواد مخدر در محله پیغمبری های ساوه آزاد است . آقایان کمی ناراحت شدند و شکایت کردند .
– شکایت مهم دیگری هم به یاد دارید ؟
در مجلس هفتم مجمع نمایندگان استان مرکزی به ریاست آقای دانش منفرد نماینده تفرش ، در اعتراض به اینکه دستخط موافقت آقای پورمحمدی با تصویب فرمانداری ویژه ساوه را رسانه ای کرده بودم به اتفاق 6 نماینده دیگر شکایتی به وزارت کشور ارسال کردند . البته شکایتشان از بنده به عنوان مسوول روابط عمومی آقای اسلامی بود نه به عنوان یک خبرنگار .
– نتیجه اش چه شد ؟
آقای پورمحمدی ترتیب اثر نداد . چون واقعا دستخط خودش بود وخودش دستور داده بود . البته بعدها یک روحانی بزرگواری از اراک رفتند تا ایشان را از دستورشان پشیمان کنند اما دیگر کار از کار گذشته بود ، البته آقای پورمحمدی هم از دستورش پشیمان شده بود و این قضیه را نیز در جلسه ای خصوصی با مرحوم اسلامی در میان گذاشت ولی آن مرحوم به آقای پورمحمدی به صراحت گفتند که اگر کوتاه بیایی من هم استیضاحت می کنم . خدا خیرش بدهد این آقای احمدی نژاد و آقای موسوی معاون پارلمانی آن زمانش را که الان سفیر سوریه اند ، این دو واقعا تا آخر ایستادند تا ساوه مصوبه فرمانداری ویژه گرفت . البته دستور اصلی را آقای خاتمی دادند ، اما اگر مردانگی و همت آقای احمدی نژاد نبود کار به جایی نمی رسید .
– آیا کسانی که از شما مطبوعاتی ها شکایت می کنند رفتارشان شخصی شان خوب است ؟
بعضی هایشان بله . مثلا ، آقای حاجی پور خیلی خوش اخلاق بود . یادم هست وقتی مرا بردند پیش ایشان ، با همان لهجه ترکی می گفت : دوباره کله ات بوی قرمه سبزی می دهد ، ها ! آدم باحال و خوش مشربی بود . بعضی وقت ها هم که شکایتی نبود همینطوری می رفتم به ایشان سری می زدم . به رسانه ای ها فوق العاده احترام می گذاشت . حتی اگر فرض کنید یک روزی من را هم به زندان می انداخت از دستش اصلا ناراحت نمی شدم .
در ساوه یک بازپرسی هم بود به نام آقای مکی که شنیدم از ساوه رفته اند ، ایشان هم فوق العاده آدم منطقی و بزرگواری بود . این اواخر با شکایت راهنمایی و رانندگی ساوه یک بازجویی از بنده کرد و با لبخند می گفت : تو مشتری دایمی ماهستی . الان نمی دانم کجا مشغولند اما هرکجا که هستند خداحفظشان کند . خلاصه ما دادگستری را منزل و خانه دوم خودمان می دانیم . در دادگستری به خبرنگاران بیشتر خوش می گذرد تا در اداره ارشاد .
– شاید یکی از دلایلی که شما هیچ وقت محکوم نشدید به خاطر حمایت مرحوم اسلامی از شما بوده است ؟
بالعکس برخی ها به دلیل زاویه دار بودن با ایشان می خواستند سر ما را ببرند و ایشان ههم هیچ گاه در مباحث قضایی ورود نکردند و از ما حمایتی هم نکردند . حتی یک زنگ هم به هیچ مسوولی درباره من نزدند و همیشه تاکید می کردند که در کار قاضی و دستگاه قضایی هرگر دخالت نمی کنم . آقای شاکرمی هنوز هم مسوولند و می توانید صحت حرف بنده را از ایشان بپرسید . خوشبختانه تمام اخبار وگزارشاتمان تاکنون مستند و درست بوده است .
– تعریفتان از رسانه و مطبوعات چیست ؟
من می گویم نماینده مجلس نماینده مردم است ، فرماندار نماینده دولت و ما رسانه ای ها نماینده
افکارعمومی !
– آیا همه این تعریف را قبول دارند ؟
در ظاهر بله ؛ اما در عمل تا وقتی از آنها تعریف کنیم ، خیلی خوب و عزیز هستیم ! اما خدا نکند کوچکترین انتقادی بکنیم ، فورا خودکارهایشان را بر می دارند شروع می کنند به نامه نوشتن به این و آن که فلانی خیلی تیتر تحریک آمیز می زند و …
– نمونه ای هم سراغ دارید ؟
یله .
– یک نمونه اش را بگویید ؟
چند وقت پیش گزارشاتی به نقل از خبرگزاری های فارس و ایسنا با موضوع هدفمندی یارانه ها و قطعی برق در حاشیه شهرساوه چاپ کردیم . فرماندار محترم ساوه بلافاصله زیر یک نامه ای که احتمالا کسان دیگری تنظیم کرده بودند را امضا کرد و رونوشتش را فرستاد برای این و آن که مطالب شما خلاف قانون مطبوعات و تحریک آمیز است و … از این دست کارهای سطحی را شاهد بوده ایم .
– واکنش شما چه بود ؟
نامه شان قانونی و دارای مبنای حقوقی نبود . معلوم بود تنظیم کننده نامه فرد آگاهی نبوده است . ما در پاسخ نوشتیم که وفق قانون ایجاد محدودیت بیجا برای مطبوعات جرم است و فرماندار به عنوان یک مقام اجرایی ، صالح به تشخیص و احصاء تخلفات مطبوعاتی نیست . گذشته از اینکه همه مطالب ما به نقل از خبرگزاری های معتبر کشور بود . من تصور می کنم برخی مسوولین ما به قانون مسلط نیستند و نمی دانند اشاره به این موارد برای دادگاه مطبوعات ادله کافی در جهت اثبات جرم نیست . باید بروند و قانون را مطالعه کنند .
– اصولا نگاه همه مسوولین به رسانه ها این چنین است ؟
خیر ؛ بعضی ها هستند که خیلی محترمانه با رسانه ها برخورد می کنند و آنقدر رفتارشان احترام آمیز است که گاهی فکر می کنم زمانی خودشان در مطبوعات و رسانه ها فعال بوده اند !
– مثلا ؟
برخلاف تصور برخی ها ، دستگاه قضایی و مشخصا آقای شاکرمی رییس دادگستری ساوه ، ارشاد ، سپاه و دستگاه امنیتی . من در این مدت فعالیتم حتی ایجاد یک بار محدودیت را از این دستگاه ها شاهد نبوده ام . احترامی که اداره اطلاعات ساوه برای موقعیت رسانه ها وخبرنگاران قایل است من در دستگاه های دیگر ندیده ام . این حرف ها به خاطر موقعیت و جایگاه این ادارات نیست که اساسا بنده اهل تملق بیجا از احدی نیستم ، اما بی انصافی است که واقعیت ها را عنوان نکنم . مسوول یک اداره کوچک در ساوه گاها تلفن خبرنگاران را پاسخ نمی دهد و حتی محترمانه هم برخورد نمی کند ، اما شما اگر ساعت 12 شب به رییس دادگستری ساوه زنگ بزنید ، تلفنش را برمی دارد و با حوصله و احترام به شما پاسخ می دهد . مثلا مسوول روابط عمومی سپاه روح الله با تلفن همراه خودش از خبرنگاران دعوت می کند .اینها راباید گفت تا حق کسی ضایع نشود .
– پس گزارشاتی که درنهادهای بین المللی از ایجاد محدودیت برای رسانه ها وخبرنگاران در ایران می دهند را بی پایه و اساس می دانید ؟
بله ، ممکن است فردی بر علیه امنیت ملی اقدام کرده باشد و بخواهد یا جوسازی اطرافیان و جریان های سیاسی حامی اش برای اینکه نهادهای بین المللی را حساس کند خودش را خبرنگار دستگیر شده معرفی کند .
که نمونه اش را در گزارش این احمد شهید که آلت دست صهیونیست هاست می بینیم . من نمی خواهم بگویم عده ای محدودیت برای خبرنگاران ایجاد نمی کنند بلکه می خواهم بگویم اراده نظام بر تکریم رسانه هاست ، البته امکان دارد یک مدیر میانی کار نسنجیده ای در قبال یک خبرنگار و یا یک رسانه ای انجام دهد که به هیچ وجه نباید آن را به حساب نظام گذاشت .
آیا پیش آمده که از یک مجموعه یا مدیری مرتبا انتقاد کنید ، اما از شما شکایتی نکنند ؟
خیلی کم پیش آمده ، اما انصافا شهرداری ساوه اینگونه رفتار کرده است .بالاخره قبر و قیامت و خدا و پیغمبری هست . ببینید من همواره به ساختار شهرداری ساوه انتقادات جدی داشته و دارم و معتقدم مکانیزم های نظارتی با ساختاری مستقل و معین در این قبیل از مجموعه ها باید افزایش یابد . برای بنده به عنوان یک خبرنگار قابل هضم نیست که مقامات شهرداری ساوه در سازمان عمران خودشان ، هم ناظرند ، هم کارفرما و هم پیمانکار !
انصافا ما باتمام این انتقادات و البته تعریف های به جایی هم که می کنیم ندیدیم که آقای فرداد برود و شکایت کند و در عوض برخی انتقادات را هم گوش کرده و عمل نموده است . در مجموع مدیر باظرفیتی است . مثل بعضی ها نیست که تا بگوییم بالای چشمت ابرو ، فورا دست به قلم شوند.
– ایرادی که برخی به شما وارد می دانند این است که در یک مسیر مشخص سیاسی حرکت نمی کنید . مثلا در آرمان جوان یک بار در حمایت از آقای احمدی نژاد تیتر می زنید و باردیگر بر علیه ایشان . در قبال آقای هاشمی رفسنجانی و … همینطور . اصلا در مورد همین فرماندار ساوه شما یک بار می نویسید فرماندار بسیجی و بار دیگر انتقادات تندی از ایشان می کنید .
این که حسن است و ما این را برای خود نقطه قوت به حساب می آوریم و نشان می دهد وامدار جریان سیاسی خاصی نیستیم . به استقلال رسانه ای عشق می ورزم . نشریه ای که مستقل و جانبدار حق نباشد کاغذ باطله ای بیش نیست . یک روز یک نفر با نشریه تماس گرفت و با ناراحتی می گفت : که چرا از رییس جمهور این همه انتقاد می کنید ؟! بنده در جوابش گفتم : ما در خیلی جاها از آقای احمدی نژاد هم تعریف و تمجید کرده ایم . اگر نشریات بخواهند فقط تعریف کنند که می شوند روابط عمومی مسوولین !
ببینید مثلا بنده در انتخابات 88 به آقای احمدی نژاد رأی دادم و به عنوان یک نشریه محلی برای ایشان تبلیغ هم کردیم . اما زمانی که ایشان حکم حضرت آقا در مورد مشایی را معطل کردند مطلبی نوشتم با عنوان : «آقای رییس جمهور شما چرا ؟» و انتقاد تندی هم کردیم چرا که شاخص ولی فقیه است و اگر به دکتر احمدی نژاد رأی دادم چون نزدیک به دیدگاه های حضرت آقا عمل کرد و اگر روزی زاویه بگیرد قطعا همه باید با او زاویه بگیرند و در بحث ولایت فقیه با هیچ احدی نباید تعارف کرد . در آن زمان وقتی این مطلب را نوشتم ، بعضی از طرفداران رسانه ای ایشان آمدند و خیلی هم با بنده به تندی رفتار کردند ، اما همان ها امروز چیز دیگری می گویند و کار به جایی رسیده است که بعضی مواقع بنده آرامشان می کنم .
در مورد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی هم ما به عنوان یک نشریه ، معتقدیم ایشان از السابقون نظام وانقلاب هستند و همان رفتاری که حضرت آقا ( سلمه الله تعالی ) با ایشان دارند را باید در پیش گرفت . ما نباید از ولی فقیه جلوتر حرکت کنیم . حتما حضرت آقا دورنمایی را می بینند که عده ای دیگر نمی بینند . ببینید ما نمونه ای از هر شماره از نشریه مان را برای نهادهایی در تهران می فرستیم . وقتی در یک مطلب از آیت الله هاشمی انتقاد کردیم که چرا اصلاح امور را از فرزندانتان شروع نمی کنید ، بعد از20 روز فردی از روابط عمومی مجمع تشخیص تماس گرفت و اتفاقا از نقد ما تشکر هم کرد . در مورد آقای گلستانی فرد هم همینطور . زمانی که ایشان به صورت غیر منتظره به تهران منتقل شدند و مرحوم اسلامی به این انتقال اعتراض کردند پوشش وهدایت رسانه ای آن قضیه را بنده برعهده داشتم و این را خود آقای گلستانی فرد هم می دانند . حتی استاندار و برخی آقایان در ساوه از رسانه ای شدن موضوع گلایه داشتند اما ما توجهی نکردیم . چراکه معتقد بودم آقای گلستانی فرد یکی از بهترین فرمانداران کشورند ، الان هم همین اعتقاد را دارم ولی به برخورد نامناسب ایشان و ظرفیت پایین ایشان در قبال رسانه ها منتقدم و این گلایه و انتقاد را هم به خودشان نوشته ام و تا ماموریتشان در ساوه خاتمه نیافته ، دیگر انتقادی هم از ایشان نمی کنیم چرا که نمی خواهیم با خاطراتی تلخ از ساوه به استقبال دوران طلایی بازنشستگی بروند. به نظرم اگر رسانه و مطبوعات انتقاد درست ودلسوزانه نکنند همان بهتر است که صاحبانشان بروند و به سیگار فروشی و لبو فروشی مشغول شوند . البته این شغل ها هم شریفند .
– این روزها ایراداتی به انتخابات ساوه می گیرند نظر شما به عنوان یک فرد رسانه ای چیست ؟
فقط یک فردی ایراداتی حقوقی وارد کرده است . در بحث سلامت انتخابات ساوه ، بنده معتقدم خیلی خوب و مطمئن برگزار شد . آن هم به این دلیل بود که علاوه بر فعالیت های هیئت های اجرایی و نظارت شورای نگهبان ، دستگاه قضایی هم طبق قانون ، ستاد پیشگیری از تخلفات را تشکیل داده بود و رییس دادگستری در تمامی صحنه ها حضور داشتند . اینکه پس از هر انتخاباتی با اعلام نتایج ، برخی از کاندیداها اعتراض می کنند امری طبیعی است . در دوره هفتم مجلس در ساوه برخی رقبای آقای اسلامی بیش از 150 صفحه اعتراض و گزارش برای شورای نگهبان فرستادند و اسنادش الان در اختیار بنده است ، اما شورای نگهبان از آنجا که کانون اعتماد نظام است و جایی نیست که بدون حساب و کتاب کاری انجام دهد و تصمیمی بگیرد ، هم در دوره هفتم و هم در دوره هشتم مجلس ، صحت انتخابات در ساوه وزرندیه را تایید کرد . الان هم خانم میرگلوبیات رأی آورده و شورای نگهبان نیز صحت انتخابات را در ساوه وزرندیه تایید کرده است و این یک واقعیت است ، پس بهترین کار این است که همه یک شاخه گل دست بگیرند و بروند به این خانم تبریک بگویند ، کما اینکه تبریک هم گفته اند . به نظر من باید با افق بلندی به مسایل نگاه کرد ، چرا که ساوه در شرایط کنونی در برهه حساسی است . پروژه های کلیدی ما مانند آب ساوه و عملیاتی شدن چارت فرمانداری ویژه ، استادیوم ورزشی ساوه ، اجرایی شدن تعرفه برق گرمسیری در تابستان سال جاری ، منطقه ویژه اقتصادی و چندین پروژه دیگر نیاز به رسیدگی فوری دارد . در همین ایام ، ما در بحث بررسی بودجه سال 91 کشور ، نماینده ای در مجلس نداریم و لازم است مسوولین شهرستان و منتخب مردم با نمایندگان فعلی استان رایزنی کنند تا حق ساوه و زرندیه از بودجه کشور ضایع نشود . نباید منافع ساوه و زرندیه اسیر برخی بگو مگوها شود . آنقدر از این نماینده ها آمده اند و رفته اند که حساب ندارد اما مهم این است که در هر دوره باید کاری برای مردم انجام شود . همه باید بدانند که اگر کاری در کمک به فرد منتخب در ساوه و زرندیه از دستشان بر می آید باید انجام دهند ، چرا که اگر دریغ کنند ، دودش به چشم مردم می رود .
– یعنی شما فکر می کنید منتخب مردم ساوه وزرندیه می تواند پیگیر این پروژه ها باشد ؟
انشاءالله که می توانند . بنده شناختی نسبت به ایشان ندارم ، اما با ملاک جنسیت نیز در مورد افراد قضاوت نمی کنم . البته قرارشده اسناد عملکرد نماینده فقید به این خانم تحویل شود . به نظرم ، ایشان اگر همین پروژه ها را پیگیری کنند 8 سال وقت می خواهند . در بحث روستاها هم که کار فوق العاده دقیق و سنگینی انجام داده ایم و آن ، این است که هر روستایی در بایگانی اسنادی که در اختیار داریم یک پرونده جداگانه ای دارد در حالی که 8 سال پیش خیلی ها نمی دانستند چند روستا داریم و بیش از 70 تا 80 روستا هم نرفته بودند اما مرحوم اسلامی این چند صد روستای ساوه وزرندیه را 2 بار کامل با مصوبات دقیق آن هم با حضور مسوولین رفته اند و در برخی جاها بیش از 7 تا 8 بار بازدید داشته اند . تنها کار این خانم این است که این پرونده ها را مرور کنند و کارهای باقی مانده را بررسی و اقدام کنند و سهم ساوه را از استان و اعتبارات ملی بگیرند .
– خودتان با این اسناد چه می کنید ؟
دراین چهار سال در کنار کار مطبوعاتی ، علاقه دارم کتابی از اقدامات مرحوم اسلامی منتشر کنم تا هم در تاریخ ساوه ماندگار بماند و حق آن مرحوم حفظ شود و هم مردم همه چیز را بدانند . چرا که اگر مردم اقدامات را بدانند ، حقوقشان را بهتر مطالبه می کنند .
– در انتخابات مجلس نهم به چه کسی رأی دادید ؟
در ساوه رأی ندادم ؛ درقم به آقایان لاریجانی ، بنایی و ذوالنور رأی دادم .
شایعه شده بود که اطرافیان نماینده فقید از جمله مشاورین و اعضای دفتر آن مرحوم در ستاد خانم میرگلوبیات فعال بودند این خبر صحت دارد ؟
بله صحت دارد . نمی شود کسی را از کاری منع کرد . آنها اختیار خودشان را داشتند ، اما بنده شفاف عمل کردم و در هیچ ستادی نبودم . گذشته از اینکه از آدمی مثل بنده کاری هم بر نمی آید (خنده) .
– از این بحث ها خارج شویم ؛ به نظر شما فعالیت مطبوعاتی سخت است یا کار با سیاسیون ؟
کار با سیاسیون .
– بهترین خاطره از دوران همکاری با مرحوم اسلامی را در کدام واقعه یا رخداد می دانید ؟
وقتی که در دور دوم نزدیک به نیمی از آرا را کسب کردند و در کشور از حیث افزایش رأی نسبت به دوره گذشته شان با 120 درصد افزایش رأی اول شدند.
– بدترین خاطره ؟
آن زمانی که مرحوم اسلامی را جلوی چشمانم در بهشت زهرا غسل می دادند خیلی صحنه تلخی بود . 5 روز قبلش برای گزارش از نحوه اطلاع رسانی تصویب تعرفه برق گرمسیری ساوه 30 دقیقه تلفنی با ایشان صحبت می کردم وگزارش کار می دادم . ایشان خیلی از این مصوبه خوشحال بودند . صدایشان کمی گرفته بود و مرتب می گفتند : بالاخره حق ساوه را در هیئت دولت به کرسی نشاندم . به ایشان گلایه کردم که چرا پس از جراحی طحالتان به ساوه آمدید و در راهپیمایی روز قدس پیاده روی کردید تا پس از راهپیمایی دچار خونریزی شوید که با مزاح گفتند : نگران من نباش ! ما آخوندها به این سادگی ها جان به عزراییل نمی دهیم چراکه عزراییل هم ضرب ، ضربا ، ضربوا را پیش ما آخوندها خوانده و خلاصه ایشان روحیه خیلی بالایی داشتند . واقعا 12 شهریور 90 روز سختی بود ! آن مرحوم خیلی کار زیربنایی برای ساوه وزرندیه انجام دادند . انشاءالله طبق سفارشی که کرده اند ، بتوانم عملکرد ایشان را مستندا و به طور مشروح منتشر کنم .
– آخرین خاطره تلخی که از دوران فعالیت مطبوعاتی تان دارید ؟
آخرین خاطره تلخم مربوط به نحوه اهدای هدیه خبرنگاران از سوی رییس جمهور است . به جای اینکه اداره کل ارشاد هر استانی هدایای ناچیز خبرنگاران را بدهد ، آقایان مسوول در نهاد ریاست جمهوری ، دو روز مانده به تحویل سال نو ، چند هزار خبرنگار را در محوطه این نهاد به صف کرده بودند که 300 هزار تومان وجه نقد بدهند. واقعا با بدسلیقگی عمل کردند . وزارت ارشاد هم در این قضیه هیچ حمایتی از خبرنگاران نکرد . وقتی یکی از دوستان این صحنه ها را برایم تعرف می کرد از ناراحتی قرص آرامش بخش خوردم و به حال جامعه خبرنگاری تاسف خوردم . با گدا اینطور برخورد نمی کنند که با جماعت خبرنگار برخورد کردند . البته از فردی در نهاد شنیدم که شخص رییس جمهور در جریان نبوده و این دسته گل را آقای بقایی به آب داده است .
– بهترین خاطره خوش دوران مطبوعاتی تان ؟
بهترین خاطره خوش مطبوعاتی ام زمانی بود که هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار صبح ساوه را اعلام کرد .
– آیا صبح ساوه را منتشر می کنید ؟
یک شماره اش را منتشر کرده ام ، اما طبق معمول با مشکل مالی مواجهیم . راستش اداره دو نشریه آن هم همزمان خیلی سخت است . من فکر می کنم باید یکی از این دو را انتخاب کنیم .
– به نظر شما چه شخصیتی در کشور به مطبوعات بهترین نگاه را دارد ؟
مقام معظم رهبری .
– کدام نشریات را روزانه مطالعه می کنید ؟
شرق ، اعتماد ، همشهری ، کیهان ، اطلاعات و جام جم .
– اهل وب گردی و سایت بازی هم هستید ؟
خیلی ، روزی نزدیک به 50 سایت خبری را مرور می کنم .
– کدام سایت ها را بیشتر می پسندید ؟
آفتاب ، تابناک ، جهان نیوز ، الف و فارس را .
– درست است که مطبوعاتی ها کلا اهل ورزش و تفریح نیستند ؟
در مورد بنده همینطور است . البته عادت بدی است ، چونکه وزنم زیاد شده است .
– کار شما مطبوعاتی ها بیشتر کار سیاسی است ، به کدام شخصیت سیاسی حال حاضر کشور بیشتر از همه علاقمندید ؟
افرادی نظیر دکتر لاریجانی ، دکتر توکلی ، آقای حسین شریعتمداری و دکتر ولایتی .
– شخصیت های سیاسی خارجی چطور ؟
سید حسن نصرالله .
– با شنیدن این جملات چه معنایی به ذهنتان خطور می کند :
• احمدی نژاد : شجاع ، زحمت کش ، مخلص و البته نیازمند تدبیر بیشتر سیاسی و مطالعات اسلامی گسترده تر .
• کاغذ : کالایی که خیلی گران شده است .
• وب سایت : گوگل .
• فوتبال : ورزشی پرخرج و کم بازده .
• ساوه : ثروت و تلاش .
• شورای شهر : چیزی به ذهنم خطور نمی کند .
• نشریه : عشقم .
• پیتزا : تا به حال نخورده ام . معده من دهاتی است .
• دادگاه : نمک حرفه خبرنگاری .
• نیکی کریمی : بازیگر زن سینما هستند .
• شهرداری : چیزی به ذهنم خطور نمی کند .
• حداد عادل : انسانی فرهیخته و اندیشمند .
• مقام معظم رهبری : بنیان مرصوص .
• هاشمی : باید حرمتشان حفظ شود .
• مسافرت : چیزی که خیلی گران است .
• بسیج : مدرسه عشق .
• رویانیان : مداح می شد نوارهایش را گوش می دادم .
• سعید حدادیان : تا به حال مداحی هایش را گوش نکرده ام . بنده طرفدار صدای مرحوم کافی هستم. برخلاف اینکه جوانم اما علاقه ای به این مداح های اخیر ندارم . انسان با صدای مرحوم کافی بیشتر گریه می کند .
• امام جمعه ساوه : یک روحانی معتدل ، مستقل و فکور .
• جبهه متحد اصولگرایان : در ساوه 10 جور موضع انتخاباتی گرفتند .
• ولایت فقیه : نعمتی بی بدیل .
• عمامه : پیچیدنش را به دو شیوه بلدم ، آن هم از دوران بچگی .
• بانک : باجه دارهایی که اعصاب زیادی دارند .
• حزب : لازمه دموکراسی.
• موسیقی : سراج ، بسطامی و شهرام ناظری .
• تئاتر : چیزی که هرگز آن را نفهمیده ام .
• بازیگر : پرویز پرستویی ، کیانیان و فرخ نژاد .
• نیروی انتظامی : زحمت زیاد ، حقوق کم
• اختلاس بزرگ : لکه ننگی بر عملکرد مدیران اقتصادی کشور.
• قوه قضاییه : قاطعیت آیت الله لاریجانی و هوشمندی آقای محسنی اژه ای .
• رأی محمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم : نه بزرگ به اپوزیسیون .
• آیت الله مکارم شیرازی : مرجعی به روز ، انقلابی و دوست داشتنی .
• مادر : کسی که همیشه به من می گوید سبزی پاکن کن .
• مرجع تقلید : مقام معظم رهبری .
• ایران خودرو : پژوهای سوخته و ماشین های بی کیفیت .
• آرزوی رسانه ای : وب سایت جامع شهدا و ایثارگران در ساوه راه اندازی شود .
• آرزوی شخصی : روزی برسد که دیگر حتی یک دروغ هم نگویم . البته آرزو برجوانان عیب نیست (خنده ) .

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.