- مرکزی دیلی - http://old.markazidaily.ir -

بيانيه امام جمعه اراک به مناسبت سالروز حمله رژيم پهلوي به مسجد گوهر شاد

به گزارش مرکزی دیلی ، آيت الله ‘ قربانعلي دري نجف آبادي’ در اين بيانيه كه به مناسبت 21 تيرماه سالروز حمله رژيم پهلوي به مسجد گوهر شاد صادر شده ، آورده است: بزرگداشت اين روز يادآور خاطره مجاهدان راه خداست كه در راه پاسداري از حريم عفاف و حجاب و ناموس امت اسلام جان هاي خود را در طبق اخلاص گذاشته و به دست جلادان رضاخاني به درجه رفيع شهادت رسيدند.
اين بيانيه ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه انسان هاي پاك و فرهيخته كه در راه اعتلاي اخلاقي و معنوي و خانواده تلاش نموده و مجاهدت كرده اند ، مي افزايد: حجاب و عفاف، شخصيت و متانت زن را نمودار مي كند و او را همچون مرواريدي گرانبها در بر مي گيرد.
آيت الله دري نجف آبادي در اين بيانيه يادآور شده است: بي ترديد مردم شريف ايران كه پس از سال ها مبارزه و نثار خون هاي فراوان، حكومت سراسر ظلم طاغوت را برچيدند به دنبال احياي اسلام و موازين و قوانين مترقي آن بوده و هرگز اجازه نخواهند داد كه فساد و فحشا ديگر بار اين كشور اسلامي را فرا بگيرد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ملتي كه جوانان خود را در راه اسلام فدا كرده و سال ها در برابر كشف حجاب رضاخاني ايستادگي نموده، هرگز اجازه نخواهد داد كه چنين پديده شومي گريبان گير دختران و پسران اين كشور شود و سلامت معنوي جامعه و خانواده را به مخاطره بيندازد.
همچنين در اين بيانيه تاكيد شده است: زنان ايران اسلامي، به عنوان سنگربانان ارزش هاي اسلامي در برابر وضع جاهلي دنياي غرب، بايد از حريم حجاب به عنوان دژ امنيت زن در ميادين علم، فرهنگ و سياست و حصار مستحكم فرهنگ اسلامي پاسداري كرد.
در بخش دگيري از اين بيانيه‌ آمده است: سازمان هاي فرهنگي، رسانه اي و دستگاه هاي تربيتي و ارشادي موظفند در جهت شناساندن عمق و محتوي حجاب و عفاف برنامه ريزي و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب جلوگيري كنند تا جوانان پاك و مومن بتوانند در كمال آرامش روحي و جسمي، اجتماع را به محيط كار و تلاش تبديل كرده و سلامت رواني و اخلاقي جامعه را تضمين كنند.